Kvinne som Pastor

Click on the flag for your language!

Klikk på flagget for ditt språk!

Cliquez sur le drapeau de votre langue!


Hilsen

1

Norsk

Norwegian/ Norvégien

Bare på grunn av Jesu blod, så kan vi stå trygg og rotfestet. Vi er på vei til himlens land. Bare i Jesu blod har vi fred. Bare i Jesu blod kan vi tre frem for Faderens trone. Med frimodighet tre frem fordi vi er skjult i Jesu blod som ble ytgytt på Golgata kors. Det er bare korsveien som fører hjem!


Dersom du ikke har del i dette, så gir vi herved denne hilsen; "Du kan også også få del i dette i dag, i denne stund ved å ta imot Jesus Kristus som din personlige frelser og gjenløser. Du kan unnfly helvete og vinne himmelen."


Vær så snill! Knel ned og bøy ditt hjerte og enkelt utsi disse ord som har evighets-betydning: " Jesus, jeg kommer til deg slik som jeg er. Tilgi meg mine synder og rens meg i ditt dyrebare blod. Kom inn i mitt hjerte og helbred meg og la meg bli din og du min. Min frelser og gjenløser, jeg elsker deg og jeg tar imot deg som min, mitt alt. Skinn i mitt hjerte og lær meg din vei dag for dag slik at jeg når himmelens land og kan tilbringe evigheten med deg. Takk Jesus!"


Ved å virkelig tro og si/ gjøre dette, så har du blitt født på nytt!


Guds ord sier klart og tydelig at dersom du tror i ditt hjerte og bekjenner med din munn, så skal du bli frelst!


Rom. 10:9-10

9 For dersom du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud reiste ham opp fra de døde, da skal du bli frelst. 10 Med hjertet tror en til rettferdighet, og med munnen bekjenner en til frelse.


Greeting

2

English

Engelsk/ Anglais

Because of the blood of Jesus, we stand secure and steadfast. We are on our way to heaven. Only in the blood of Jesus we have peace. Only in the blood of Jesus, we can come before the throne of our Father. Boldly come before Him because we are covered in the blood of Jesus, which was shed on the cross at Golgata. It is only the way of the cross that leads home!


If you havent taken part in this yet, then we would like to hand you this greeting.; "You can also be a part of this today, at this moment by accepting Jesus Christ as your personal Savior and redeemer. You can flee Hell and gain Heaven."


Please!

Kneel down and bow your heart and simply speak these words, which is going to have everlasting meaning: " Jesus, I come to you as I am. Forgive me my sins and clens me in your precious blood. Come in to my heart and heal me and let me be yours and you mine. My Savior and Redeemer, I love you and I accept You as mine, my everything. Shine in my heart and teach me your way day by day so that I can reach the heavenly land, and spend eternity with You. Thank You Jesus!"


By really believing and saying/ doing this, then you are born again!


The word of God crystal clear says that if you believe in your heart and confess with your mouth, then you will be saved!


Rom. 10:9-10

9 That if thou shalt confess with thy mouth the Lord Jesus, and shalt believe in thine heart that God hath raised him from the dead, thou shalt be saved. 10 For with the heart man believeth unto righteousness; and with the mouth confession is made unto salvation.

Salutation

3

Français

Frenchh/ Fransk

Ce n'est qu'à cause du sang de Jésus que nous pouvons rester en sécurité et enracinés. Nous sommes en route vers le pays des cieux. Ce n'est que dans le sang de Jésus que nous avons la paix. Ce n'est que dans le sang de Jésus que nous pouvons venir devant le trône du Père. Avancez avec audace car nous sommes cachés dans le sang de Jésus qui a été versé sur la croix du Calvaire. Seul le carrefour mène à la maison !


Si vous ne faites pas partie de cela, nous donnons par la présente cette salutation; "Vous aussi pouvez partager cela aujourd'hui, en ce moment en acceptant Jésus-Christ comme votre sauveur et rédempteur personnel. Vous pouvez échapper à l'enfer et gagner le paradis."


S'il te plaît! Agenouillez-vous et inclinez votre cœur et dites simplement ces mots au sens éternel : « Jésus, je viens à toi tel que je suis. Pardonne-moi mes péchés et purifie-moi dans ton sang précieux. Viens dans mon cœur et guéris-moi et laisse-moi être à toi. et toi à moi. Mon sauveur et rédempteur, je t'aime et je t'accepte comme mien, mon tout. Brille dans mon cœur et enseigne-moi ton chemin jour après jour afin que je puisse atteindre la terre des cieux et passer l'éternité avec toi. Merci toi Jésus !"


En croyant vraiment et en disant/faisant cela, vous êtes né de nouveau!


La parole de Dieu déclare clairement que si vous croyez dans votre cœur et confessez de votre bouche, vous serez sauvé !


Romains 10:9-10

9 Si tu confesses de ta bouche le Seigneur Jésus, et si tu crois dans ton coeur que Dieu l'a ressuscité des morts, tu seras sauvé. 10 Car

c´est en confessant de la bouche qu´on parvient au salut, selon ce que di l´Écriture.

Hva sier Bibelen om kvinne som pastor?



Det har blitt skrevet ganske mange linjer om kvinner som pastorer. Argumenter som går frem og tilbake. Noen sier dette og noen sier det. Men hva sier GUDs ord om dette emnet? Hva sier Bibelen? Er det Bibelsk for en kvinne å være pastor, eller er det noe mennesker har kommet opp med, avvikende fra apostlenes lære, GUDs ord?


Jeg skriver ikke dette for å fornærme noen eller for å fortelle deg hva du skal gjøre eller tro. Jeg skriver dette for å vise hva Bibelen sier om det. Jeg skriver det jeg alltid har trodd på når det gjelder denne saken. Du kan velge å godta det, være enig med det eller du kan velge å fornekte det. Uansett hva du gjør med det, sørg for at det er i samsvar med GUDs ord. Hvis du er i tvil, be over det og la Den Hellige Ånd vise deg! Fordi Den Hellige Ånd er den eneste som kan åpne opp ordet for deg. «Men Talsmannen, Den Hellige Ånd, som Far vil sende i Mitt navn, Han skal lære dere alle ting og minne dere om alt det Jeg har sagt dere.» Johannes’ evangelium‬ ‭14:26‬ ‭BGO‬‬


La meg først av alt si at jeg 💯 tror at GUD bruker kvinner. Bibelen forteller oss det tydelig gjennom mange skriftsteder i Bibelen. Profetene, «Da tok profetinnen Mirjam, Arons søster, en tamburin i hånden. Alle kvinnene gikk ut etter henne med tamburiner, og de danset.» Andre Mosebok‬ ‭15:20‬ ‭BGO‬‬ «Debora, en profetinne og Lappidots kone, var dommer i Israel på den tiden.» Dommerne bok‬ ‭4:4‬ ‭BGO‬‬ «Presten Hilkia, Ahikam, Akbor, Sjafan og Asaja gikk så til profetinnen Hulda, kone til Sjallum, kleskammervokteren, sønn av Tikva, sønn av Harkas. Hulda bodde i Jerusalem i den andre bydelen. De talte med henne.» Andre Kongebok‬ ‭22:14‬ ‭BGO‬‬ «Nå var det en profetinne der, Anna, Fanuels datter, av Asjers stamme. Hun var i en langt framskreden alder, og etter sin jomfrustand hadde hun levd sju år med sin ektemann.» Lukas’ evangelium‬ ‭2:36‬ ‭BGO‬‬


Et av favoritt avsnittene mine om hvordan en kvinne ble brukt, finner vi i avsnittet med kvinnen ved brønnen. Etter at hun hadde hatt et personlig møte med JESUS ​​og ble dømt, overbevist og omvendt, dro hun øyeblikkelig inn i byen og sa: "Kom og se!" Hun førte tusenvis til JESUS ​​den dagen. «Kvinnen lot vannkrukken sin stå igjen og gikk inn i byen. Hun sa til folket: «Kom, se et Menneske som fortalte meg alt jeg har gjort. Kan Han være Kristus?» Så gikk de ut av byen og kom til Ham.» Johannes’ evangelium‬ ‭4:28-30‬ ‭BGO‬‬


Jeg kunne ha skrevet så mange ting om hva Bibelen sier om kvinner som blir brukt. Men spørsmålet gjenstår. Kan en kvinne, ifølge GUDs ord, være pastor?


La oss snu litt på spørsmålet. Nei, jeg sa ikke å vri på GUDs ord. Det vil jeg på ingen måte være en del av. Jeg sier, når begynte spørsmålet om kvinnelige pastorer å komme opp? Fordi du finner ikke dekning noe sted i Bibelen om at en kvinne kan være eller er en pastor. Tvert i mot! Og det vil jeg komme tilbake til.


Det hele med en kvinne som pastor oppsto for rundt 35 til 40 år siden. Noen få steder litt før det. Dette i seg selv burde gi mange varselstegn i blant ALLE av oss. Steiner har blitt flyttet. De gamle stier ignorert.


Det faller sammen med det vi alle kjenner som den feministiske bevegelsesperioden. Og selvfølgelig ånden bak. Kvinner skal være like med mannen. Hva mannen kan gjøre, kan også kvinnen gjøre. Hmmmm.


Hvor raskt har vi en tendens til å falle fra GUDs forordning. Han skapte mann og kvinne. Han skapte ikke mann for å være kvinne eller vise versa. GUD sa: «Og Herren Gud sa: «Det er ikke godt for Adam å være alene. En hjelper som passer til ham, vil Jeg gjøre for ham.»» Første Mosebok‬ ‭2:18‬ ‭BGO‬‬ En hjelper. Ikke en slave. Ikke noen å misbruke. Ikke noen å se ned på. Nei! En hjelper! Og GUD skapte Eva av et ribbein fra Adam. Menn skal ta vare på, verne og elske kvinnen slik KRISTUS elsker og tar seg av menigheten. GUD skapte mann og Han skapte kvinnen. Hver og en for bestemte stillinger og "plikter" hvis du vil.


GUD satt mannen som hodet av familien. Kvinnen skulle ikke være hodet. Forordningen er, GUD Faderen, GUD Sønnen, GUD Den Hellige Ånd, Mannen (ektemannen), Kvinnen (kona) og barn. Dette er GUDs forordning. «Men jeg vil dere skal vite at hver manns hode er Kristus, kvinnens hode er mannen, og Kristi hode er Gud.» Første Korinterbrev‬ ‭11:3‬ ‭BGO‬‬ «For en mann skylder ikke å tildekke hodet sitt, ettersom han er Guds bilde og ære. Men kvinnen er mannens ære.» Første Korinterbrev‬ ‭11:7‬ ‭BGO‬‬


Nå, alt det er sagt, så la oss gå inn på spørsmålet om en kvinne som pastor. Hun kan ikke det i henhold til GUDs ord. GUD vil ikke kalle en kvinne til å være pastor, fordi GUD går ikke imot sitt eget ord. La oss se på hva GUDs ord sier om dette. La meg også som en digresjon tydelig si at mange pastorer i dag, mannlige, aldri har blitt kalt av GUD, men av menn. Begge deler er ikke til behag for HERREN, og Han kan ikke og Han vil ikke velsigne dette.


Fordi GUDs ord sier tydelig at en kvinne ikke skal være hode, så kan hun ikke være pastor. Bibelen snakker tydelig om kravene, hva GUDs forordning er. En pastor er et hode, en hyrde. Jeg vil at vi skal gå gjennom Bibelen og se på forordningen GUD har satt som standarder og Hans hellige forordning. La oss begynne i Det gamle testamente og den gamle pakt, som var et bilde på det som skulle komme, den nye pakt KRISTUS og Ham korsfestet. Det gamle testamente viser oss hvor strengt det var å være prest og yppersteprest.


Det måtte være en mann. Du vil ikke finne noen kvinne som prest eller yppersteprest. Ikke bare måtte det være en mann, men det måtte være fra en bestemt stamme, og det hadde alderskrav. Vel, når det er sagt, la oss se på Skriften. «Du skal kle Aron i de hellige klærne, salve ham og hellige ham, så han kan gjøre tjeneste som prest for Meg. Du skal føre sønnene hans fram og kle dem i kjortler. Du skal salve dem, som du salvet deres far, så de kan gjøre prestetjeneste for Meg. For ved denne salvelsen skal de sannelig få et evig prestedømme i alle slektene som kommer.»» Andre Mosebok‬ ‭40:13-15‬ ‭BGO‬‬ Bare menn, Aron og sønnene, levittene. «Men levittene har ingen del blant dere, for Herrens prestedømme er deres arv. Og Gad, Ruben og halvparten av Manasses stamme har fått sin arv på den andre siden av Jordan, i øst, som Herrens tjener Moses ga dem.»» Josvas bok‬ ‭18:7‬ ‭BGO‬‬ Og du kan lese gjennom 2 Mosebok, kravene, forordningen som GUD hadde satt for prestene og ypperstepresten. For ikke å gjøre denne delen for lang, limer jeg ikke inn flere skriftsteder, men jeg vil bare oppfordre deg til å lese om det.


Som vi vet at den gamle pakt ikke kunne fjerne synden, den kunne bare dekke over, frem til vår evige yppersteprest, JESUS ​​KRISTUS kom. Han var den eneste som kunne holde alt, helt til siste komma og punktum i loven uten å synde. Og nå beveger vi oss inn i den nye pakt, Det nye testamente og det generelle presteskapet. Kirken, menighetene og stillingene der i. Hva forteller Bibelen oss om pastor embetet, eller som Bibelen kaller det, biskoper (KJV bruker ordet biskop om pastor) og tjenesten som eldste og så videre.


La oss se på hva forordningen er, hva GUDs ord sier. «En tilsynsmann (pastor) må altså være uklanderlig, én kvinnes mann, edruelig, sindig, ha god oppførsel, være gjestfri og være i stand til å undervise.» Første Timoteusbrev‬ ‭3:2‬ ‭BGO‬‬ Hvor står det i dette skriftstedet, at en kvinne kan være pastor (biskop)? Og ikke gi meg det djevelske argumentet om at det ikke sier noe sted at hun ikke kan. Dette er GUDs forordning. Satan brukte det samme argumentet i Edens hage, da han fristet kvinnen, «...Har Gud virkelig sagt...?»» Første Mosebok‬ ‭3:1‬ ‭BGO‬‬ forvrenging av ordet, sannheten.


Guds ord sier videre: «Han må ikke være en nyomvendt, for at han ikke skal bli oppblåst av stolthet og falle under den samme fordømmelse som djevelen.» Første Timoteusbrev‬ ‭3:6‬ ‭BGO‬‬ Som betyr ikke en nyfrelst, ny på veien.


Bibelen forteller oss mer om GUDs forordning når det gjelder kvinner. «Jeg tillater ikke en kvinne å lære eller å ha myndighet over en mann, men å være i stillhet.» Første Timoteusbrev‬ ‭2:12‬ ‭BGO‬‬ En kvinne skal ikke være lærer. Og igjen, ikke tro for et øyeblikk at en kvinne ikke kan snakke, vitne, forkynne, for det er ikke det som menes med ordene, "... være i stillhet."


Den samme forordningen som for en biskop (pastor), er satt for de eldste i menigheten. Det må være en mann, ikke en kvinne.


La oss gå tilbake til delen med, der det startet, spørsmålet om kvinnelige pastorer. Det er faktisk ikke for så mange år siden, men likevel trengt seg inn i og adoptert mange steder. Det er ikke fra GUD. Det er ikke bibelsk. Da jeg vokste opp fysisk og åndelig i pinsemenigheten jeg tilhørte, var dette aldri et emne. Ja, presset var der, men menigheten holdt seg til GUDs ord, ikke menneskers mening.


Jeg kan ikke akseptere det som ikke er fra GUD, det som ikke er bibelsk. Hvis du skulle være av en annen mening, er det din rettmessige del til å mene så. Men ingen har noen gang kunnet bevise ut fra GUDs ord at en kvinne kan være pastor. Det finnes rett og slett ikke der. Det er menneskeskapt.


Jeg tror GUD ville sanksjonert kraftig hvis vi kom tilbake til det eldgamle korset, til den gamle stien, den smale stien. Ikke flytter steinene, grensene som er satt av de som gikk foran oss, som fryktet GUD og holdt seg til GUDs ord.


Be over det!



Med broderkjærlighet

Kjell Magne Longva
Pastor
TNICC